Ex-reclameman Stephan Ummelen: ‘Marketingtaal kaapt onze zoektocht naar betekenis’
Reclameslogans en purpose-statements gelooft niemand meer. Dat is een serieuzer probleem dan we denken, stelt ex-reclameman Stephan Ummelen, want bullshit-taal vertroebelt het gesprek over wat we echt belangrijk vinden. Het maakt onszelf tot personal brands en zingeving een mode-artikel. Hoe kan dat anders? Hoe kunnen we zoeken naar wat voor ons echt van betekenis is? Hoe belandt een reclameman in de wereld van betekenis en zingeving? Ik...
Ex-reclameman Stephan Ummelen: ‘Marketingtaal kaapt onze zoektocht naar betekenis’
Reclameslogans en purpose-statements gelooft niemand meer. Dat is een serieuzer probleem dan we denken, stelt ex-reclameman Stephan Ummelen, want bullshit-taal vertroebelt het gesprek over wat we echt belangrijk vinden. Het maakt onszelf tot personal brands en zingeving een mode-artikel. Hoe kan dat anders? Hoe kunnen we zoeken naar wat voor ons echt van betekenis is? Hoe belandt een reclameman in de wereld van betekenis en zingeving? Ik...
De kracht van loslaten
Vanochtend fietste ik door het dorp, toen ik zag dat sommige bomen hun bladeren al los beginnen te laten. We mogen nog even van de zomer genieten. Maar dan komt de tijd dat de zomer het huis stilletjes verlaat, en de herfst op de deur klopt. Met de wisseling van het seizoen verandert de natuur aanzienlijk. Alles ondergaat een transformatie en de kleurrijke pracht van de zomer maakt plaats voor een heel ander landschap. De warme zomerwind...
De kracht van loslaten
Vanochtend fietste ik door het dorp, toen ik zag dat sommige bomen hun bladeren al los beginnen te laten. We mogen nog even van de zomer genieten. Maar dan komt de tijd dat de zomer het huis stilletjes verlaat, en de herfst op de deur klopt. Met de wisseling van het seizoen verandert de natuur aanzienlijk. Alles ondergaat een transformatie en de kleurrijke pracht van de zomer maakt plaats voor een heel ander landschap. De warme zomerwind...