Artikelen
Ex-reclameman Stephan Ummelen: ‘Marketingtaal kaapt onze zoektocht naar betekenis’
Reclameslogans en purpose-statements gelooft niemand meer. Dat is een serieuzer probleem dan we denken, stelt ex-reclameman Stephan Ummelen, want bullshit-taal vertroebelt het gesprek over wat we echt belangrijk vinden. Het maakt onszelf tot personal brands en...
Ex-reclameman Stephan Ummelen: ‘Marketingtaal kaapt onze zoektocht naar betekenis’
Reclameslogans en purpose-statements gelooft niemand meer. Dat is een serieuzer probleem dan we denken, stelt ex-reclameman Stephan Ummelen, want bullshit-taal vertroebelt het gesprek over wat we echt belangrijk vinden. Het maakt onszelf tot personal brands en...
De kracht van loslaten
Vanochtend fietste ik door het dorp, toen ik zag dat sommige bomen hun bladeren al los beginnen te laten. We mogen nog even van de zomer genieten. Maar dan komt de tijd dat de zomer het huis stilletjes verlaat, en de herfst op de deur klopt. Met de wisseling...
De illusie van voorspelbaarheid
Ik ben nu halverwege mijn rondreis van een maand door Maleisië en Java. Als er iets is wat ik tot...
Mini-cursus naastenliefde #4 op de snelweg
Naastenliefde, duh. Het klinkt zo mooi en vanzelfsprekend. Maar in het echte leven blijkt het soms...
‘Mijn doel is om een irritant brandalarm te zijn’
Activist Rozemarijn van ’t Einde: ‘Mijn doel is om een irritant brandalarm te zijn’ Vroeger gaf ze...
Om de week op zondagochtend een overdenking met reflectievragen in je mailbox?
Om de week op zondagochtend een overdenking met reflectievragen in je mailbox?